Under Construction


Από το http://www.gameworld.gr

Κάποια strategy μένουν για πάντα χαραγμένα στη μνήμη όλων μας για πολλούς και διαφόρους λόγους. Ένα από αυτά είναι το Age of Empires 2. Ένα παιχνίδι το οποίο έπαιξαν άνδρες και γυναίκες, fans και μη fans των strategy, μπόμπιρες και παππούδες και γενικά οποιοσδήποτε άνθρωπος συνηθίζει να είναι έξω από τα καθιερωμένα target group ενός game.

Σενάριο
Αν εντυπωσιαστήκατε από τα ιστορικά στοιχεία του πρώτου Age of Empires, μέσω των συναρπαστικών campaigns του, τότε σίγουρα θα χαρείτε όταν θα δείτε τα αντίστοιχα σενάρια του Age of Empires 2. Πέντε campaigns αναμένεται να προσφέρουν άφθονη δράση και επικές μάχες σε χάρτες μεγαλύτερου μεγέθους και με ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία γραφικών. Το πρώτο (tutorial) campaign είναι αυτό του William Wallace, ενός ανθρώπου-ηγέτη, ίσως της σημαντικότερης μορφής στην ιστορία της Σκωτίας, αφού τότε είχε ξεκινήσει την επανάσταση της χώρας του κόντρα στην Αγγλία. Αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το βιβλίο “Οι άθλοι και οι ενέργειες του Sir William Wallace”, ενώ στην σύγχρονη εποχή τα κατορθώματά του έγιναν περισσότερο γνωστά μέσω της ταινίας “Braveheart” με τον Mel Gibson. Το δεύτερο campaign αφορά την Ιωάννα της Λωραίνης (Joan D’ Arc) η οποία δίνει σκληρές μάχες την εποχή που ολόκληρη η Γαλλία επαναστατούσε για τα δικαιώματά της. Τα υπόλοιπα campaigns αφορούν τον Saladin της Περσίας, τον Τζέκις Χαν ηγέτη των Μογγόλων o οποίος εισβάλει στην ευρασιατική ζώνη και τέλος τον καπετάνιο Barbarossa που έδινε μάχες κόντρα σε Ιταλικά στρατεύματα. Κάθε αποστολή στα campaigns περιγράφεται σαν αφήγηση βιβλίου, πράγμα που σίγουρα θα σας ενθουσιάσει αν είστε λάτρεις των ιστορικών στοιχείων.



Εκτός από τους πέντε λαούς που θα γνωρίσετε, μέσω των campaigns, υπάρχει επιλογή για ακόμη οκτώ λαούς (συνολικά 13, δηλαδή ένας περισσότερος σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση). Αναλυτικά έχουμε: Δυτικοευρωπαϊκούς λαούς (Britons, Celts, Franks), Βορειοανατολικούς λαούς (Goths, Teutons, Vikings,) λαούς από την Ασία (Chinese, Japanese, Mongols) και τέλος λαούς της Μεσογείου (Byzantines, Persians, Saracens και Turks).

Gameplay
Για άλλη μια φορά το resource gathering αφορά φαγητό, ξυλεία, χρυσό και πέτρες, με το τελευταίο είδος να είναι στην συγκεκριμένη περίπτωση και το λιγότερο απαραίτητο. Αρχικά σίγουρα θα σας απασχολήσουν φαγητό και ξυλεία, οι οποίες θα σας βοηθήσουν να αναβαθμιστείτε μέχρι και την τέταρτη εποχή. Αργότερα, κυρίως το φαγητό και ο δυσεύρετος χρυσός θα είναι τα σημαντικότερα αγαθά προκειμένου να παράγετε τον στρατό σας. Οι τέσσερις εποχές έχουν τις ονομασίες: 1:Dark Age, 2:Feudal Afe, 3:Castle Age και 4:Imperial Age. Οι villagers αυτή την φορά είναι τόσο άντρες όσο και γυναίκες. Σε περίπτωση που δεχθείτε εισβολή, μία ενδιαφέρουσα επιλογή είναι το “Call to Arms”, κάτι που σε περίπτωση επίθεσης αναγκάζει άνδρες και γυναίκες να κλειστούν μέσα στο Town Center και να αρχίσουν να εκτοξεύουν βέλη προς τους εχθρούς. Κάτι τέτοιο μπορεί να σας βοηθήσει πάρα πολύ σε περίπτωση εισβολής ενώ με την ίδια εντολή μπορείτε να στείλετε πίσω τους εργάτες για δουλειά. Για άλλη μια φορά έχουν διατηρηθεί τα διάφορα τεχνολογικά upgrades που συναντήσαμε και στην πρώτη έκδοση με την προσθήκη αρκετών ακόμη, ενώ κατά την δημιουργία μονάδων υπάρχει και queue που σας επιτρέπει να δώσετε εντολή για έως και 15 μονάδες σε ένα κτίριο. Παρ’ όλα αυτά δεν υπάρχει δυνατότητα για ταυτόχρονο upgrade και δημιουργία μονάδας.

Ένα από τα πιο διαδεδομένα Real-time Strategy όλων των εποχών!

Οι διάφορες μονάδες του κάθε λαού δεν ξεχωρίζουν ιδιαίτερα μεταξύ τους, αν και αυτή τη φορά συναντάμε περισσότερες διαφορετικές μονάδες για κάθε λαό. Οι συγκεκριμένες μονάδες ξεχωρίζουν όχι μόνο οπτικά αλλά και στην ονομασία τους. Για παράδειγμα οι βρετανικοί λαοί χρησιμοποιούν Galleons και Fire Ships ενώ οι Σκανδιναβικοί λαοί Berserks και Longboats. Οι διάφορες ονομασίες κτιρίων που παράγουν μονάδες, έχουν παραμείνει στις πλειοψηφία τους αυτούσιες. Για το πεζικό υπάρχουν τα Barracks, για τους τοξότες το Archery Range, για το ιππικό το Stable και για τις βαριές μονάδες το Siege workshop. Προκειμένου να επιτύχετε μία σωστή επίθεση στη βάση του εχθρού, θα πρέπει πρώτα να έχετε δει την οχύρωσή του (στέλνοντας μία μονάδα για scouting στην αντίπαλη βάση –π.χ. scout του ιππικού-) και στη συνέχεια να οργανώσετε έναν επιτυχημένο συνδυασμό μονάδων. Σε όλους τους τομείς υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία μονάδων. Συναντάμε πλέον Paladins, Knights, Swordsmen (με ένα ή δύο σπαθιά), καμήλες (συγκεκριμένα Camel και στο upgrade Heavy Camel!), Cannoneer, αλλά και περισσότερα βαρέου τύπου οχήματα όπως Rams (πολιορκητικοί κριοί), καταπέλτες, μεγάλα bows κ.ο.κ. Ποικιλία υπάρχει και στα ζώα που συναντάνε, είτε πρόκειται για…φαγώσιμα (π.χ. πρόβατα) είτε για άλλου τύπου ζώα όπως λύκοι, ιαγουάροι. Κάθε λαός έχει (τουλάχιστον) από μία μοναδική μονάδα, η οποία παράγεται μόνο στην συγκεκριμένη χώρα. Π.χ. οι Βρετανοί έχουν τον Longbowman, οι Βίκινγκ Berserks στην ξηρά και Longboats στη θάλασσα, οι Τούρκοι γενίτσαρους, οι Πέρσες War Elephants, οι Γιαπωνέζοι Σαμουράι κ.ο.κ.

Στο παιχνίδι έχουν προστεθεί και διάφορα επιπλέον gameplay elements όπως π.χ. η δυνατότητα να συνεχίσετε να παράγετε άμεσα φαγητό σε μία φάρμα που «άδειασε» με ένα μόνο κλικ, το Α.Ι. των μονάδων οι οποίες πλέον προχωρούν σε σωστή διάταξη σύμφωνα με την ταχύτητα τις πιο αργής μονάδας (προκειμένου να φτάσουν στο επιθυμητό σημείο όλες μαζί) αλλά και τα relics. Πρόκειται για αντικείμενα τα οποία μπορούν να βρεθούν κρυμμένα μέσα στο χάρτη και τα οποία μπορούν να πάρουν στην κατοχή τους μόνο οι μοναχοί. Φέρνοντάς τα στο μοναστήρι της βάσης σας, αυτόματα εξασφαλίζουν άπειρο χρυσό για όλη την μάχη. Αν όμως το μοναστήρι σας καταστραφεί, τότε ο εχθρός μπορεί να κλέψει το relic σας και να το αξιοποιήσει για δικό του όφελος. Εκτός αυτού, για άλλη μία έκδοση έχουμε την διατήρηση των Wonders. Πρόκειται για κτίρια τα οποία για να χτιστούν χρειάζονται πολλά resources, αλλά αν διατηρηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα τότε ο χρήστης που τα κατασκεύασε, μπορεί εύκολα κι απλά να κερδίσει την μάχη! Κάθε λαός έχει από ένα ξεχωριστό wonder. Στην προηγούμενη έκδοση είχαμε κτίρια αντίστοιχα με τα επτά θαύματα του κόσμου. Φέτος, υπάρχει μεγαλύτερη πληθώρα κτιρίων-θαυμάτων, τα περισσότερα από τα οποία είναι αρκετά γνωστά (π.χ. η Αγια Σοφια του Βυζαντίου, ο Ναός των Ουρανών της Κίνας κτλ.)

Εκτός από τα campaigns, για άλλη μια φορά συναντάμε και το κλασικό mode, που ακούει στο όνομα Deathmatch. Εκεί, για άλλη μια φορά σας δίνονται χιλιάδες μονάδες σε resources για να ξοδέψετε και να αναπτύξετε τον στρατό σας, ενώ όσον αφορά το multiplayer κομμάτι, υπάρχει δυνατότητα για ταυτόχρονη κόντρα μέχρι και 8 παικτών και μάλιστα με πολύ λιγότερο lag σε σχέση με το πρώτο Aoe. Ο Scenario editor διατηρείται και στην τρέχουσα έκδοση και πλέον διαθέτει περισσότερες παραμέτρους κανονισμών, επιτρέποντάς σας να δημιουργήσετε τα δικά σας επίπεδα με ακόμη μεγαλύτερη λεπτομέρεια! Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε, ότι παρά την κυκλοφορία του Age of Empires 3, υπάρχει ένα τεράστιο κοινό που εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να προτιμάει το Aoe 2 για Multiplayer game και όχι άδικα μιας και ο συγκεκριμένος τίτλος προσφέρει στον χρήστη ατέλειωτη ποικιλία δυνατοτήτων στο κομμάτι του gameplay.

Γραφικά
Η ποιότητα των γραφικών έχει βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, αν και από το 1997 στο 1999, σίγουρα θα περίμενε κανείς μία μεγαλύτερη εξέλιξη στο θέμα της graphics engine. Η απεικόνιση του κάθε level στο παιχνίδι έχει ακόμη μεγαλύτερη λεπτομέρεια, κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία για ορισμένα επίπεδα όπου απεικονίζονται συγκεκριμένες περιοχές της Ευρώπης. Οι διαθέσιμες αναλύσεις του παιχνιδιού είναι 800×600, 1024×768 και 1280×1024. Όποια ανάλυση κι αν επιλέξετε, θα διαπιστώσετε ότι έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στον σχεδιασμό των μονάδων κάθε λαού, καθώς και στην αρχιτεκτονική των κτιρίων (υπάρχουν συνολικά τέσσερις διαφορετικές αρχιτεκτονικές, οι οποίες όσο γίνονται αναβαθμίσεις στις τέσσερις Ages τόσο φαίνονται όλο και πιο έντονα).

Η παρουσία διαφόρων οπτικών ενδείξεων που αφορούν παραγωγή μονάδων ή συμβάντων μέσα στη μάχη, θα βοηθήσει αρκετά, ακόμη και τους έμπειρους χρήστες. Επιπλέον, τα διάφορα οπτικά εφέ των κτιρίων (π.χ. η κίνηση των ανεμόμυλων) αλλά και η ποικιλία στα γραφικά των levels (ποικιλία όσον αφορά τον σχεδιασμό των δέντρων, την βλάστηση, τα ζώα κτλ.) αποδίδεται πολύ καλύτερα και με μεγαλύτερο ρεαλισμό.

Ήχος
Για δεύτερη συνεχόμενη έκδοση, το ηχητικό κομμάτι του παιχνιδιού ενδέχεται να σας απογοητεύσει. Ενώ έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στα διάφορα ηχητικά εφέ, παρ’ όλα αυτά το voice acting των μονάδων εξακολουθεί να είναι ανύπαρκτο, ενώ τα μουσικά themes κυμαίνονται στα ίδια (και χαμηλότερα) στάνταρ αφού ενδέχεται να σας θυμίσουν εποχές 486! Ορισμένα μικρά εφέ μέσα στο παιχνίδι σας αγρυπνούν έγκαιρα σε περίπτωση κινδύνου ή δημιουργίας μονάδας, κάτι που βοηθάει πολύ και στο κομμάτι του gameplay. Σε γενικές γραμμές η ηχητική επένδυση στο σύνολό της θα μπορούσε αναμφισβήτητα να είναι πολύ καλύτερη.

Επίλογος
Μετά την άκρως επιτυχημένη κυκλοφορία του Age of Empires 2: The Kings, ήταν αναμενόμενο να κυκλοφορήσει για άλλη μία φορά και expansion, το οποίο φέρει το όνομα Age of Empires 2: The Conquerors και περιλαμβάνει τέσσερα επιπλέον campaigns: Attila, El Cid, Montezuma και Aztec empire, καθώς και διάφορες επιπλέον μονάδες (όπως π.χ. ο Saboteur, ο οποίος αυτοκαταστρέφεται προκαλώντας μεγάλη ζημία σε κτίρια)


Θετικά:
Μοναδικό και πολυσύνθετο gameplay
Ελαφρώς πιο ρεαλιστικά γραφικά
Πρωτότυπα σενάρια
Εθιστικότατο multiplayer

Αρνητικά:
Ο ήχος για άλλη μια φορά κυμαίνεται σε χαμηλά στάνταρ
Η graphics engine αρχίζει να δείχνει την ηλικία της

Βαθμολογία

Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 10
Αντοχή: 10
Γενικά: 9.2

Η πιο αγαπημένη έκδοση της σειράς!


Πώς παίζουμε Online στο www.age4greeks.gr (A4G) και σε άλλους client

Μπορούμε να παίξουμε online με τους παρακάτω τρόπους:

Μέσα από άλλους client όπως το voobly (για το οποίο υπάρχει και Ελληνική μετάφραση), το gameranger κλπ

πρέπει να έχουμε ανοίξει τα απαραίτητα ports στο router μας για να παίξουμε Online – Οδηγίες εδώ